جهش سرور |  خرید سرور مجازی , خرید سرور اختصاصی , خرید سرور دانلود
slider-1

جهش سرور

ارائه دهنده خدمات هاستینگ

کار با بزرگترین و با کیفیت ترین دیتاستر های دنیا

مانیتورینگ 24 سرور ها توسط متخصصین وب هاستینگ

slider-1

جهش سرور

ارائه دهنده خدمات هاستینگ

کار با بزرگترین و با کیفیت ترین دیتاستر های دنیا

مانیتورینگ 24 سرور ها توسط متخصصین وب هاستینگ

slider-1

جهش سرور

ارائه دهنده خدمات هاستینگ

کار با بزرگترین و با کیفیت ترین دیتاستر های دنیا

مانیتورینگ 24 سرور ها توسط متخصصین وب هاستینگ

بخش آموزش ها

اموزش ریستور کردن دیتابیس حجیم mysql از طریق ssh

ریستور کردن فایل های دیتابیس پر حجم و بزرگ از طریق محیط ssh در سیستم عامل لینوکس سرور

یکی از بزرگ ترین مشکلات مشتریانی که از هاست اشتراکی و میزبانی وب لینوکس به سرور مجازی یا سرور اختصاصی کوچ میکنند مشکل ریستور کردن فایل های sql بزرگ و حجیم در MySQL سرور لینوکس است . برنامه هایی مانند phpmyadmin یا MySQL  Dumper قادر به ذخیره سازی و ریستور کردن و بازیابی دیتابیس های خیلی بزرگ و حجیم نیستند و در صورت انتقال و ریستور کردن با آن ها همیشه احتمال و خطر بازیابی ناقص اطلاعات و آسیب دیدین دیتابیس وجود دارد .

از طرفی همیشه امکان ریستور کردن بکاپ کلی یا Full Backup برای خریدار سرور مجازی یا سرور اختصاصی امکان پذیر نیست . مثلا فول بکاپ توسط کنترل پنل cPanel ایجاد شده است ولی سرور مقصد از کنترل پنل دایرکت ادمین یا کلوکسو استفاده میکند . در این وضعیت هیچ راهی نیست جز استفاده از دستورات و کامند های ssh در لینوکس . در صورت استفاده صحیح از این کامند ها و دستورات برای بازیابی و ریستور کردن فایل های MySQL و دیتابیس ، قادر خواهید بود به راحتی فایل های MySQL با پسوند .sql و حجم های بالای ۱۵ و ۲۰ گیگ را در کمترین زمان ممکن و بدون خطا و آسیب دیدن به اطلاعات بازیابی و ریستور کنید .

قبل از انجام ریستور کردن دیتابیس توسط دستورات لینوکس در محیط ssh ابتدا باید اندازه پارامتر max_allowed_packet را بر اساس حجم دیتابیس مورد نظر تنظیم نمایید . برای ایجاد تغییرات در این پارامتر باید فایلmy.cnf در مسیر /etc/ را ادیت کرده و میزان مورد نظر خود را وارد نمایید . سپس فایل را ذخیره کرده و سرویس MySQL را ریست کنید .

حالا وارد کنترل پنل وب هاستینگ سرور خود شوید و یک دیتابیس جدید ایجاد کنید . سپس نام کاربری و کلمه عبور این دیتابیس جدید را ساخته و به آن اختصاص دهید . حالا از طریق ssh وارد فولدر و پوشه ای شوید که فایل .sql در آن واقع شده است . با دستورات زیر اقدام به بازیابی و ریستور کردن این فایل .sql داخل دیتابیس MySQL ساخته شده در کنترل پنل وب هاستینگ خود نمایید :

mysql -u dbuser -p  dbname < db.sql

با زدن کلید Enter سیستم عامل از شما رمز و کلمه عبور دیتابیس ساخته شده در کنترل پنل را میخواهد که با وارد کردن آن عملیات بازیابی و ریستور کردن دیتابیس آغاز میگردد . اگر به کلمه عبور MySQL Root Password دسترسی دارید میتوانید بدون نیاز به کلمه عبور و نام کاربری دیتابیس اقدام به بازیابی و ریستور کردن آن با یوزر root پایگاه داده MySQL نمایید :

mysql -u root -p  dbname < db.sql

در بخش بعدی آموزش گرفتن بکاپ و نسخه پشتیبان از دیتابیس MySQL لینوکس در محیط ssh را برای علاقه مندان قرار میدهیم

موفق باشید